Tuesday, April 24, 2012

Bob Lokman Pernah Bercakap Dengan Mayat? ,

DUNGUN - Ucapan Bob Lokman yang paling kontroversi dirakam dan dimuat naik di Buletinonline Channel, rangkaian video klip Buetinonline adalah, apabila Bob membuat kenyataan bahawa ramai pembikin drama televisyen adalah ‘munafik’.

Bob berkata demikian dalam ceramahnya di Dun Tepoh pada 31 Mac lalu.

Sehingga kini seramai 63, 845 orang telah menonton rakaman di tersebut dilaman You-Tube, yang meninggalkan sebanyak 174 komen.

Purata dalam sebulan 8,000 orang telah menyaksikan dan mendengar ucapan ‘penuh berani’ Bob tersebut.

Pelbagai kontroversi yang membadai kehidupan nekas selibriti itu sejak beliau meninggalkan dunia seninya dan menjadi ahli PAS.

Beliau dipuji puja oleh rakan taulan dan tidak kurang dicaci dan dimaki oleh mereka yang tidak senang dengan kerjaya barunya ‘penceramah sepenuh masa’.

Paling menonjol adalah, Bob ditahan oleh Jabatan Hal Ehwal Agama Islam negeri Selangor di Kampung Sungai Lui Hulu Langat kerana di dakwa mengajar agama dengan tidak memiliki ‘tauliah’.

Ketika menyampaikan ceramah di Kampung Jerangau Sungai, pada Khamis 19 April lalu, Bob sekali mencipta kontroversi baru.

Beliau menceritakan bagaimana beliau telah bercakap dan bertanya kepada mayat seorang rakan karibnya, yang telah meninggal secara mengejut.

Menurutnya, kawan beliau adalah seorang artis lampu yang hebat, kerana hasil kerjanya diterima dan diiktiraf diperingkat antarabangsa.

Pada suatu hari, kata Bob, rakanya itu telah diserang penyakit jantung dan dibawa ke Institut Jantung Negara (IJN) untuk dibedah.

Sebelum rakannya masuk ke bilik bedah, beliau menerima panggilan dari taman karibnya itu yang memberitahu bahawa beliau akan masuk ke bilik bedah.

Secara bersahaja, Bob mengucapkan selamat kepada rakannya dan akan menziarahi beliau sebaik keluar dari bilik bedah dan setelah sedarkan diri.

Namun beberapa minit kemudian, beliau mendapat panggilan dai isteri rakannya itu yang mmberitahu bahawa, suaminya telah meninggal sebelum sempat masuk ke bilik bedah.

Ikuti cerama penuh Bob Lokman seterusnya melalui Buletinonline Channel. -BO



No comments:

Post a Comment

kekoh sokmo

Related Posts with Thumbnails