Monday, August 1, 2011

Mahasiswa kempen "Jom Baca Media Alternatif"

KUALA LUMPUR, 1 Ogos: Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) yang terdiri daripada gabungan beberapa pertubuhan mahasiswa akan mengadakan kempen diberi nama 'Jom Baca Media Alternatif'.

Dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily hari ini, mereka memberitahu usaha itu dibuat bagi menyeru rakyat menjadikan media alternatif di seluruh Malaysia sebagai sumber media yang kukuh dan dekat di hati rakyat.

Dengan tema "baca dan banding", kempen itu mensasarkan beberapa objektif antaranya; menjadikan media alternatif sebagai sumber utama akses maklumat rakyat Malaysia, mendidik rakyat untuk mengutamakan kesahihan berita, mendedahkan rakyat kepada persepsi yang lebih terbuka, dan memberi peluang kepada rakyat untuk melihat realiti Malaysia berdasarkan dimensi yang berbeza.

harakah

Bagi mencapai matlamat itu, SMM dijangka akan memulakan aktiviti kempen mereka pada hujung minggu ini.

Mereka dijadualkan turuk bertemu masyarakat Kuala Lumpur dengan memakai baju khas kempen yang akan tertera alamat laman sesawang media altetnatif di Malaysia serta akan melakukan edaran risalah serta buah tangan kepada warga kota.

Selain itu, majlis pelancaran kempen itu pula akan diadakan pada jam 2 petang 7 Ogos ini di Kuala Lumpur Selangor Chinese Assembly Hall (KLSCAH).

Majlis pelancaran itu dijangka akan dirasmikan oleh Sasterawan Negara A. Samad Said.

SMM merupakan gabungan beberapa pertubuhan mahasiswa di seluruh Malaysia seperti Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (GAMIS), Pertubuhan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM), Kelab Rakan Islah Malaysia (KARISMA), Pro Mahasiswa Nasional (PRO M), Kumpulan Anak Muda Independen (KAMI) & Malaysian Student & Youth Democratic Movement (DEMA).

No comments:

Post a Comment

kekoh sokmo

Related Posts with Thumbnails