Tuesday, July 5, 2011

Buat Himpunan BERSIH 2.0 di Semua Stadium di Seluruh Malaysia


Yang di-Pertuan Agong telah pun bertitah. Titah baginda itu wajar dipatuhi oleh semua golongan rakyat. Kita sedang menanti reaksi UMNO/APCO terhadap titah tersebut. Kita juga sedang menanti reaksi pendokong BERSIH 2.0 terhadapnya. Sekali gus kita menyaksikan campur tangan istana dalam kes kecelaruan politik di Malaysia masa kini.

Perlukah BERSIH 2.0 dibatalkan? Meskipun ketika rencana ini ditulis, kita belum mendengar apa-apa jua perkhabaran daripada mana-mana pihak, BERSIH 2.0 perlu diteruskan. Perhimpunan itu perlu diadakan secara besar-besaran. Di mana? Di seluruh negara kita ada banyak stadium. Adakan perhimpunan BERSIH 2.0 di semua stadium yang ada di negara kita. Tidak kira stadium besar, sederhana, atau kecil. Himpunkan semua rakyat yang terdiri daripada orang Melayu, Cina, India, dan lain-lain. Perhimpunan itu perlu diadakan secara berperingkat-peringkat bermula dari Kangar, Perlis hingga ke Semporna, Sabah selagi lapan tuntutan itu tidak dipenuhi.

Beritahu mereka lapan tuntutan BERSIH 2.0 itu. Biar UMNO/APCO tahu bahawa niat sebenar BERSIH 2.0 bukan untuk menggulingkan kerajaan atau menentang Yang di-Pertuan Agong. Biar UMNO/APCO tahu bahawa semua peserta perhimpunan BERSIH 2.0 tidak kurang ajar seperti mereka yang berdemonstrasi di Pulau Pinang itu. Biar seluruh dunia tahu peserta perhimpunan BERSIH 2.0 cerdik dan bertamadun.

Apabila sampai Pilihan Raya Umum Ke-13, kita pakat-pakat pangkah Pakatan Rakyat demi menamatkan pemerintahan UMNO/BN. Jom ubahhhhh!!!

Note: Kecuali Terengganu ditakuti runtuh!! - Abdullah

No comments:

Post a Comment

kekoh sokmo

Related Posts with Thumbnails