Monday, July 4, 2011

RAKYAT MENJAWAB MENJAWAB TITAH KHAS AGONG


Ke bawah DYMM Yang di-Pertuan Agong,
Ampun Tuanku,


Saya ingatkan Tuanku tidak perasan apa berlaku dikalangan rakyat, rupanya sangkaan saya silap.


Tuanku, walau bagaimanapun apa yang Tuanku nampak mungkin tidak sama dengan apa kami (Rakyat) nampak. Apa yang Tuanku rasai, sudah pasti sama sekali tidak sama dengan apa yang kami (Rakyat) rasai. Tuanku tinggal di istana yang tersedia hasil daripada keringat kami, rakyat jelata. Sedangkan kami rakyat jelata memerah keringat dan bergadai nyawa untuk mencari sesuap nasi. Apakah Tuanku tahu? Mungkin tidak saya kira!


Ampun Tuanku,


Kami (Rakyat) terdiri dari kaum petani, nelayan, buruh kasar, pekerja kilang adalah golongan miskin dalam negara yang kaya! Apakah Tuanku tahu?. Mungkin tidak saya rasakan!

Tuanku, saya kira Tuanku telah berusaha untuk memahami kami (Rakyat) jelata, tetapi malangnya Tuanku hanya mendengar dari satu pihak. Apa yang Tuanku dengar bukan suara rakyat tetapi suara dan pandangan songsang daripada pemimpin yang zalim.


Ampun Tuanku,


Apakah Tuanku tidak pernah dengar tentang peristiwa ini? juga kes seperti ini? atau penyelewengan seperti ini?. Lebih dari itu, apa Tuanku tidak dapat merasai sayunya hati mereka yang dikhianati seperti ini?


Di bawah titipan titah Tuanku, saya paparkan apa yang rakyat hajati. Rakyat dahagakan pilihanraya yang adil kerna keadilan telah dikhianati oleh pemimpin Umno yang zalim! Bagaimana mungkin Tuanku dapat menitahkan sesuatu yang tepat jika Tuanku mendengar daripada Perdana Menteri yangdiragui kejujurannya!


Ampun Tuanku,


Saya amat berharap Tuanku luangkan sedikit waktu untuk mendengar apa yang dikatakan oleh rakyat ini, dengarlah Tuanku!


Saya tidak sekali-kali menyalahkan Tuanku kerna hidup Tuanku di Istana dan mampu untuk berkereta mewah seperti ini, manakala hidup saya di teratak usang!. Tuanku, Kami akan bangkit, kami menuntut keadilan dan kami menentang kezaliman demi Agama kami, Negara kami dan Maruah kami!


Ampun Tuanku!


Mohd Sofi Yassin,


Kerajaan Rakyat


.... DAULAT TUANKU!!!

No comments:

Post a Comment

kekoh sokmo

Related Posts with Thumbnails