Wednesday, March 2, 2011

Bekas Adun Kerdau kata calon PAS boleh menang

Khairi Abd Rahim

TEMERLOH: Bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kerdau Tuan Haji Mohd Saludin Omar, 77, berkata calon PAS boleh menang dalam pilihan raya kecil (PRK) Kerdau pada 6 Mac ini jika tidak ada sogokan wang dan ugutan.

Beliau yang mewakili BN dari tahun 1974 hingga 1982, berkata beliau sendiri dapat merasakan gelombang perubahan itu setelah beberapa hari membuat kajiannya sendiri.

“Saya mempunyai keluarga yang ramai di sini dari Desa Murni hinggalah ke Jenderak sampai seberang sungai dan ‘round’ rata jumpa mereka sempena PRK Kerdau ini.

“Saya dapati mereka mahukan perubahan setelah terkongkong lama di bawah BN. Sebab itu saya rasa calon PAS boleh menang dengan syarat pertandingan dalam pilihan raya ini berlaku adil.

“Tapi kalau dah diberi duit, diugut dan sebagainya itu saya tak tahulah,” katanya ketika ditemui semasa mendengar syarahan selebriti terkenal Bob Lokman di Desa Murni petang tadi.

PAS diwakili oleh Hassanuddin Salim pada PRK ke 16 selepas PRU 2008 ini sementara BN diwakili oleh Syed Ibrahim Syed Ahmad.

Saluddin yang menyertai PAS pada 1983 berkata, Hassanuddin masih berkesempatan menemui semua pengundi dalam Dun Kerdau dengan baki lima hari lagi berkempen ini.

“Saya berkeyakinan jika Hassanuddin dapat menemui semua pengundi, beliau boleh menjelaskan perjuangannya jika terpilih nanti,” tambahnya.

Tambah Saludin, dari segi calon berpihak kepada Hassanuddin kerana beliau kenal betul dengan orang Kerdau yang tidak suka berketuakan bukan daripada ‘kelompok’ mereka.

Dalam pada itu Saludin berkata, keluarganyalah yang banyak menyebarkan PAS di Kerdau dan sebahagian tapak markas PAS Darul Hikmah, Kerdau adalah pemberian wakaf daripada keluarganya

No comments:

Post a Comment

kekoh sokmo

Related Posts with Thumbnails