Friday, September 23, 2011

Video ini telah diharamkan SKMM

Sila lihat video diakhir entry..

SKMM melalui e-mel kedua-dua Astro dan Media Prima Bhd, mengarahkan mereka tidak menyiarkan klip video yang mempromosikan hak untuk mengundi yang dihasilkan oleh pemuzik Pete Teo kerana Ku Li bercakap mengenai negara yang mempunyai masalah dan juga kerana ia memaparkan beberapa pemimpin pembangkang.


Selain dari Tengku Razaleigh, video ini juga mempunyai Timbalan Menteri Pelajaran Datuk Dr Wee Ka Siong, Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Rosnah Abd Rashid Shirlin dan tokoh-tokoh pembangkang Petaling Jaya Utara MP Tony Pua, Lembah Pantai MP Nurul Izzah Anwar, Shah Alam MP Khalid Samad dan ADUN Seri Setia Nik Nazmi Nik Ahmad.

Teo, yang menghasilkan video sendiri yang bebas dan projek sukarela, berkata arahan yang dikatakan itu "mengganggu" kerana ia bertentangan dengan pengumuman terbaru Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk gemburkan media mengawal dan mengukuhkan kebebasan awam di negara ini.

Najib telah mengumumkan on September 15, malam sebelum Hari Malaysia, bahawa pentadbiran beliau akan memansuhkan beberapa undang-undang keselamatan termasuk Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan mengkaji semula undang-undang media untuk membawa demokrasi di negara ini.




Baca lagi di sini

http://alhusseyn51.blogspot.com/2011/09/najib-tidak-tenteram-lihat-video-ini.html
Anda mungkin juga meminati:

No comments:

Post a Comment

kekoh sokmo

Related Posts with Thumbnails