Monday, August 30, 2010

3 wanita Itali peluk Islam lepas dengar Ceramah Presiden Libya, Moammar Gahafi


Walaupun beliau mempunyai banyak masalah politik dan peribadi...tapi satu perkara ini kita boleh puji beliau. Beliau konsisten dalam usaha mengislamkan bukan Islam. Setiap tahun beliau akan keluar negara dan mengadakan ceramah khas dengan menjemput wanita2 dinegara yang dikunjungi terutamanya Itali. Mereka semua dipanggil untuk menghadiri suatu majlis yang disangkakan parti hiburan dan terkejut kerana dalam majlis itu mereka diberikan Quran dan ceramah oleh Gaddafi...pemimpin Malaysia yang rajin pi luar negara boleh lakukan perkara ini, bukannya pergi sekadar bersuka suki ke disneyland

Gadhafi beri ceramah agama kepada wanita muda Itali

ROM 30 Ogos - Pemimpin Libya, Moammar Gadhafi memberikan ceramah agama dan salinan naskhah al-Quran kepada beberapa ratus gadis Itali semalam ketika tiba di Rom untuk lawatan keempatnya dalam setahun.

Kira-kira 200 hingga 500 wanita yang dibawa oleh sebuah agensi model dan dibayar dengan jumlah yang tidak diketahui untuk hadir, tiba dengan menaiki bas di kediaman rasmi duta Libya sebaik sahaja kapal terbang presiden itu mendarat di lapangan terbang Ciampino di sini pada permulaan lawatannya selama dua hari.

Sebaik sahaja berada di dalam kediaman rasmi itu, Gadhafi memberikan ceramah agama dan salinan naskhah al-Quran kepada semua wanita, kata dua orang wanita berada di sana, Michela dan Cristina kepada Berita Televisyen Associated Press.

Jelas Michela, tiga daripada peserta itu memeluk Islam serta-merta. - AP

No comments:

Post a Comment

kekoh sokmo

Related Posts with Thumbnails