Thursday, August 26, 2010

Renungkan...kerdilnya diri kita ini

1. Di suatu tempat di puncak dunia.

Gambar diatas adalah Gunung Himalaya di Tibet. Ini merupakan puncak tertinggi di seluruh Planet Bumi. Sesungguhnya, betapa indahnya jika kita sempat berada dipuncak dan melihat sekitarnya .

2. Cahaya Misteri di Langit Alaska

Sinar Aura Borealis yang “spektakular” di langit Alaska (hujung utara Amerika, berdekat an Kutub Utara). Aura sebenarnya adalah cahaya asli di angkasa yang terjadi akibat selerakan partikal-partikal medan magnet bumi dengan atom dan molekul dari atas atmosfera bumi Warnanya yang paling umum ada dua, iaitu hijau dan merah.

3. Benteng Chittogarh, India

4. Kampung Warna-Warni, Itali

Cinque Terre, Riviera, adalah salah satu tujuan tempat paling popular di Itali. Kota yang terkenal akan keindahan warnanya ini dibangun sejak ratusan tahun yang lalu.

5. College the Valleyfield, Kanada

Sebuah universiti pendidikan di Quebec, Kanada, dengan pemandangan kampus yang tidak ada duanya di dunia. Lihat juga air terjun yang terletak dekat dengan kampus tersebut, sangat indah,syoknya..

6. Kota Di atas Awan, Peru

Inilah Machu Picchu, kota dari peradaban Inca yang hilang. Letaknya di Lembah Urumba, Peru, di puncak gunung,2430 meter diatas permukaan laut. Saya membayangkan, bagaimana boleh di buat pembangunan didaerah tersebut? Bagaimana lori pengangkut simen dan pasirnya kepuncak?

7. Massif De La Chartreuse, Perancis

Formasi bebatuan yang super unik di pegunungan timur Perancis.

8.Laut di Hujung Dunia, Artik

Berdayung santai di laut Artik yang airnya jernih sejernih kristal dan sangat dingin. Ada yang berminat berenang?

pesanan: jangan pulak lemas di air yang cetek na..

No comments:

Post a Comment

kekoh sokmo

Related Posts with Thumbnails