Wednesday, February 2, 2011

Krisis Mesir - Tulang dan kepala Firaun dipancung di Muzium Mesir


28 Safar 1432H.
albanjarionline.blogspot.com

Muka firaun di Muzium Mesir rebah dan hancur di lantai muzium. Dipancung demonstrator. Petanda hitam buat Hosni Mubarak. Pemimpin zalim wajar di'pancung'.

Tengkorak dan tulang firaun bertaburan. Hina dan dihinakan sepanjang zaman.Sejarah telah membuktikan kepada kita betapa dahsyatnya balasan Allah terhadap pemimpin sesebuah negara yang tidak beriman dan zalim seperti Firaun dan Namrud. Firaun mati lemas di tengah lautan sewaktu mengejar Nabi Musa a.s. dan para pengikutnya. Manakala Namrud yang menentang Nabi Ibrahim a.s. mati disebabkan oleh seekor nyamuk yang masuk ke dalam otaknya. Seorang lagi manusia durjana yang menerima pembalasan dahsyat daripada Allah s.w.t. sejak di dunia lagi ialah Mustafa Kamal Ataturk. Siapa sebenarnya Kamal Ataturk ini ?

Bagi menghancurkan pemerintahan Sultan Usmaniyah di Turki, pihak Yahudi telah membuat perancangan jangka panjang yang memakan masa lebih kurang 400 tahun. Dendam mereka mula menyala apabila Sultan Orhan Ghazi (Sultan Usmaniyah Ke-2) telah menghalau orang Yahudi dari Kota Bursa di awal pemerintahan Kerajaan Usmaniyah. Sultan-sultan Osmaniyah yang awal merupakan pemerintah yang beriman dan bertaqwa kepada Allah. Mereka sentiasa bermusuh dan tidak percayakan Yahudi.

Bagi merealisasikan cita-cita mereka, puak Yahudi melaksanakan pelbagai rancangan jahat termasuk berpura-pura masuk Islam tetapi di dalam hati tetap mengekalkan keyahudian mereka. Mereka inilah digelar Yahudi Dunnama. Puak ini memakai nama Islam dan berusaha sedaya upaya menduduki jawatan-jawatan tinggi dalam pemerintahan bagi meluaskan pengaruh mereka sedikit demi sedikit di kalangan masyarakat atasan. Salah satu kejayaan mereka ialah meracun Sultan Muhammad Al-Fateh. Baginda meninggal dunia (syahid) akibat diracun oleh Mustafa Jocobo, seorang doktor peribadi daripada Yahudi Dunnama di istana Sultan.










No comments:

Post a Comment

kekoh sokmo

Related Posts with Thumbnails