Thursday, June 30, 2011

Ahli Parlimen pakai baju BERSIH 2.0 di dewan rakyat.


Gelombang kuning' MP Pakatan di Parlimen

SEDANG pihak Polis sibuk memburu dan menangkap mana-mana individu yang dilihat memakai baju kuning bertulis BERSIH 2.0, Parlimen Malaysia hari ini digemparkan dengan kempen BERSIH 2.0 yang dijalankan secara besar-besaran oleh ahli-ahli parlimen yang menyokong perhimpunan tersebut di dewan rakyat hari ini.

Ahli-ahli parlimen mengenakan tali leher berwarna kuning yang bertulis logo BERSIH 2.0 sebagai menunjukkan tanda sokongan terhadap pehimpunan aman BERSIH 2.0 yang bakal diadakan pada 9 Julai ini di ibu negara. Dewan Rakyat menyaksikan ahli-ahli parlimen ini berbahas dengan kilauan tali leher berwarna kuning.

Tambah menarik apabila Ahli Parlimen Bakri, Muar, Er Teck Hwa secara terang-terangan hanya memakai kot dengan T Shirt BERSIH 2.0 tanpa kolar sebagai menunjukkan sokongan terhadap perhimpunan aman yang menuntut pilihanraya yang adil dan bersih.


Seorang lagi ahli parlimen yang jelas menunjukkan sokongan terhadap perhimpunan aman BERSIH 2.0 adalah bekas MB Perak Datuk Seri Nizar Jamaludin. Beliau dilihat memakai kot dan baju T Shirt BERSIH 2.0 bersama rakan-rakan MP yang lain yang mengenakan tali leher kuning.


Di kala Polis sibuk menangkap rakyat yang memakai baju kuning kerana menyokong BERSIH 2.0, Bik Mama masih lagi membelek katalog beg tangan.

No comments:

Post a Comment

kekoh sokmo

Related Posts with Thumbnails