Friday, September 17, 2010

Hasil 205% Kedah tidak pernah dicapai BN

hgjALOR SETAR, 16 Sept: Pencapaian 80 peratus pelaksanaan manifesto Pakatan Rakyat (PR) Kedah dalam tempoh kurang dari tiga tahun adalah merangkumi keseluruhan aspek yang dijanjikan dalam pilihan raya umum lalu.

Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata demikian bagi menjawab kenyataan Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Mahadzir Khalid yang memperkecilkan keupayaan PR Kedah merealisasikan manifestonya dalam aspek ekonomi.

Bila kita bercakap tentang konsep 'Kedah Sejahtera Nikmat Untuk Semua', kita sudah buat, tidak boleh lihat dari segi sudut ekonomi sahaja, tetapi bila kita bercakap untuk kesenangan dan kesejahteraan rakyat, rakyat melihat kita adil untuk semua.

Jika kita mahu melihat hasil ekonomi, tempoh yang lebih lama diperlukan kerana ianya tidak boleh diperoleh dengan segera," katanya kepada pemberita pada majlis rumah terbuka di kediaman rasmi Seri Mentalon, semalam.

Menurut Azizan, keupayaan kerajaan negeri yang dipimpinnya meningkatkan hasil negeri sebanyak 205 peratus adalah sesuatu yang luar biasa dan tidak pernah berlaku semasa Barisan Nasional (BN) mentadbir negeri itu.

Jika dipandang dari sudut ekonomi, memang kita masih belum menampakkan hasil, tetapi dari sudut lain, kita telah berjaya meningkatkan hasil negeri sebanyak 205 peratus, sesuatu yang tak pernah dibuat oleh BN dulu," katanya.

Dalam pada itu, puluhan ribu dari pelbagai lapisan masyarakat dan kaum telah mengunjungi majlis rumah terbuka MB Kedah yang diadakan sempena hari raya Aidilfitri tahun ini.

utara online

No comments:

Post a Comment

kekoh sokmo

Related Posts with Thumbnails