Monday, January 25, 2010

Karnival Penang Harmoni


PENANG HARMONI MUHIBBAH DAN BERINTEGRITI Anjuran Lajnah Penerangan PAS Pulau Pinang.

Ketua Lajnah Penerangan Pas Pulau Pinang, Zulkifly Ishak berkata, program yang berlangsung selama tujuh hari bermula dari 1 hingga 7 Februari itu turut melibatkan agensi kerajaan, Badan Bukan Kerajaan (NGO) dan parti politik dalam Pakatan Rakyat (PR).

Menurutnya,puluhan ribu angota masyarakat dijangka hadir pada program berkenaan sebagai pembuka lembaran baru Pas Pulau Pinang bagi tahun ini.

"Tujuan program ini diadakan selama tujuh hari adalah bagi membuka peluang kepada rakyat mendengar secara jelas berkenaan apa yang berlaku di dalam negara ini.

"Jesteru, saya mengalu-alukan kedatangan seluruh masyarakat ke Tapak Ekspo Seberang Jaya pada 1 hingga 7 Februari ini bagi mendengar perkembangan isu semasa di samping berhibur bersama otai rock 90an yang akan turut memeriahkan majlis" katanya.

Program berkenaan akan dirasmikan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pada 1 Februari. Yang akan turut bersama Ketua Penerangan Pas Pusat, Idris Ahmad, SpeakerDewan Undangan Negeri (DUN) Perak,V Sivakumar dan Pesuruhjaya Pas Negeri, Mohd Saleh Man.

Menurutnya,Forum Perdana akan mengisi jadual pada hari kedua dengan menampilkan ahli panel, Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat, Nik Zawawi Nik Saleh Ahli Parlimen Baling Taib Azamudin Mohd Taib dan bekas Setiausaha Politik Menteri Besar Perak, Misbahul Munir Marduki.

3 Februari: Pentas akan dihangatkan dengan pidato yang disampaikan oleh Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang bersama Naib Presiden Pas Pusat, Datuk Mahfuz Omar dan seorang Exco Kerajaan Negeri Pulau Pinang.

4 Februari: Pidato oleh Speaker DUN Kelantan, Nasaruddin Daud, Setiausaha Agung Parti KeADILan Rakyat (PKR), Saifudin Nasution Ismail dan TKM2 Pulau Pinang, P Ramasamy akan diadakan.

5 FEbruari: Naib Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Naib Presiden PKR Azmin Ali serta Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Puyu, Phee Boon Poh akan memberikan ceramah pada malam itu.

6 Februari: Malam kemuncak, semua pengunjung akan dihiburkan dengan persembahan empat penyanyi Rock tahun 90an iaitu bekas vokalis Kumpulan Wing , Mel, Radhi Abdul Hamid dari Mellisa, Mael dari XPDC dan Renggo dari kumpulan Arrow. Mereka akan beraksi dalam program "Malam Kemanusian dan Kesenian Islam" yang dikendalikan oleh tokoh motivasi Ustaz Abdullah Khairi.


7 Februari
: Malam terakhir, Ceramah oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, Naib Presiden Pas, Salahudin Ayup dan Naib Presiden PKR, Sivarasa akan diadakan.

Selain mendengar pidato dan ceramah dari pemimpin PR, pengunjung juga boleh menambah pengetahuan dengan mengunjungi gerai-gerai pameran di sampin membeli-belah di gerai jualan yang disediakan.

No comments:

Post a Comment

kekoh sokmo

Related Posts with Thumbnails