Thursday, January 28, 2010

Pro M dianiaya


  • Utm Skudai, 28 Jan : Kempen Pro M malam semalam mendapat sambutan yang sangat menggalakkan dari mahasiswa apabila tempat-tempat pidato umum yang disampaikan oleh Pro mahasiswa telah dibanjiri oleh ratusan mahasiswa. Malah ada sebahagian dari mereka sanggup mengekori pidato umum Pro M dari satu tempat ke tempat yang lain. Mahasiswa dilihat terpukau dengan kehebatan pidato umum yang ditunjukkan oleh calon Pro M.


    Namun, semasa berlangsungnya pidato umum semalam, majlis telah diganggu dengan pekikan penyokong evolusi yang diketuai oleh salah seorang pengetua disebuah kolej di UTM. Tetapi provokasi yang mereka lakukan tidak diendahkan oleh mahasiswa yang lain.

    Pagi ini pula, Pro M telah dikejutkan pembakaran poster di beberapa Fakulti malah ada poster yang digantung ditempat-tempat tertentu telah dibuang. Beberapa orang penggerak Pro M yang ditemui sangat kecewa dengan tindakan kotor seperti ini. Adakah ini tindakan terdesak??

    Lebih mengejutkan lagi pada hari pembuangan undi bermula hari ini apabila bilik PMI juga telah menjadi sasaran kepada "puak-puak biadap" apabila bilik operasi PMI telah di conteng dengan kata-kata kesat, "PRO M SUCK". Tindakan seperti ini dilihat seolah-olah tindakan terdesak pihak-pihak tertentu apabila melihat sambutan terhadap Pro M semakin meningkat.


    Sehubungan dengan itu, Pro M pagi ini telah membuat laporan kepada pengarah keselamatan, En. Halim untuk siasatan dan tindakan segera. Sabotaj ini bukan kali pertama dilakukan terhadap Pro M. Sebelum ini, Calon Umum Pro Mahasiswa, Saudara Uzair yang pernah dipelawa untuk menyertai Evolusi, telah diugut dengan menyimbah cat oren ke atas motor beliau.

    Pro Mahasiswa berharap semua penyokong tegar dan penggerak Pro M dapat bersabar dengan tidak melakukan sesuatu perkara tanpa arahan dari Jentera Pro M Pusat. Kita beri kepercayaan kepada pihak keselamatan untuk menyiasat perkara ini. Doakan "puak-puak" biadap ini mendapat hidayah. Sekian.

  • http://promahasiswautm.blogspot.com

    No comments:

    Post a Comment

    kekoh sokmo

    Related Posts with Thumbnails