Thursday, April 22, 2010

AKU BUKAN SEORANG MILITAN


Aku bukan seorang militan yang mahu membunuh jiwa-jiwa yg tidak berdosa,
Aku juga bukan seorang gila yang mahu mengorbankan diri tanpa usul periksa,
Aku hanya mahu menjadi salah seorang pembela kepada mereka,
Untuk mengisi ruang jihad yang ditinggalkan,
kerana masing-masing merebut jihad hawa nafsu, ilmu, ekonomi dan sebagainya,
ketika palestin mendambakan para syuhada.

Biarlah aku yang tidak punya apa-apa ini,
Dianggap sebagai langau yang tidak berguna,
Oh....mungkin pada mereka pemahaman jihadku salah,
Mereka lebih enak berhawa nafsu ketika Palestin makin hilang dari peta dunia,
Soalanku pada mereka...Apalah ukuran kita berjaya berjihad Hawa nafsu?
Bukankah mereka yang bercita-cita kesana cuba melawan hawa nafsunya untuk tetap disini?

Berapa puluh tahun lagi wahai saudaraku,
Jihad yang anda utamakan itu akan selesai,
Untuk anda maju pula ke medan perang,
membebaskan bumi palestina.

sumber: kabilahmerdeka

No comments:

Post a Comment

kekoh sokmo

Related Posts with Thumbnails